A spanyol Juan de la Cierva C–30 jelzésű autogiroját több haderő is alkalmazta a második világháború előtt és alatt. A világháború kitörése előtt a francia haderőben már 52 darab – LeO C.301 típusút – licenc alapján gyártott autogiro szolgált.
A francia haditengerészetnek is volt nyolc gépe, melyek hajók felderítését végezték, és 1940. május végéig őrjáratoztak a La Manche-csatorna felett. A szovjet Vörös Hadsereg légierejébe 1941 nyarán vonult be az A-7-3a típusjelzésű autogiro, melynek „ősatyja” a de la Cierva-féle C-8 típus volt. Ezt a gépet a maga korában erős fegyverzete miatt joggal ne- vezhetjük az első fegyveres forgószárnyas repülőgépnek. A javított változatát a C-30A-t az angolok vásárolták meg és állították szolgálatba.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: rotorátmérő 11,30 m; hossz 7,31 m; magasság 3,08 m
- Súly: 686 kg (üresen); 886 kg (harckészen)
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: nincs
- Motor: egy 175 LE-s (130 kW) Salmson 9NE kilenchengeres benzinmotor
- Hatótávolság: 450 km
- Teljesítmény: max. sebessége 180 km/h; csúcsmagasság 4000 m