Hogy a német tengeralattjárók látótávolságát megnöveljék, Focke-Achgelis 1942 elején néhány hónap alatt megtervezte és megépítette ezt a motor nélküli kishelikoptert. A csekély, 4 kg/m2-es felületi terhelésnek köszönhetően a helikoptert már 30 km/h-s se- bességgel is vontathatta egy tengeralattjáró kötélen.
A felépítés annyira egyszerű volt, amennyire csak lehetett: a törzs egy acélcsőből állt, aminek végén majdnem derékszögben elhelyezett vízszintes, illetve függőleges vezér- síkok voltak. Emögött volt a zászlószerű oldalkormány. A 7 és fél méter átmérőjű, három, egymás alá rögzített lapátból álló rotort annak billentésével kormányozták, és egy máso- dik acélcsövön helyezték el, ami enyhén előre dőlve volt a "törzs-csövön" és ugyanakkor a nyitott pilótaülés támláját is támasztotta.
A fel- és leszálláshoz két kis csúszótalp állt rendelkezésre. A tengeralattjárókon való be- vetéshez a szerkezetet össze lehetett "csomagolni" és két, a tengeralattjáró tornyában, vagy a törzsében elhelyezett csőben lehetett tárolni, ahol védve volt a víz nyomásától. Az egyik cső szolgált a rotoragy, illetve a három lapát, a másik a többi rész tárolására. Össze- szerelése a fedél nyitásának pillanatától a rotor indításáig 7, szétszerelése pedig 2 percet vett igénybe. Az Fa-330 tengeralattjárókon való bevetése a német haditengerészet kelet-indiai a IXD2 osztályú Monsun-hajóin történt. Összesen több mint száz Fa-330 készült el.
TECHNIKAI ADATOK (Ba-330A)
- Méretek: hossz 4,58 m; magasság 1,71 m; rotorátmérő 7,31 m
- Súly: 75 kg
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: nincs
- Motor: nincs