Akaflieg Berlin B-9 egy kétmotoros túlterhelés-kísérleti repülőgép volt, amelyet az Akaflieg Berlin és a Flugtechnische Fachgruppe kifejlesztett az 1940-es években. Ezt az egyetlen példányban készült gépet rendkívül szilárdra építették, mivel 22 g-s túlterhe- lések vizsgálatára tervezték.
Ehhez a csúcsértékhez azonban a program már nem jutott el, mivel a hozzá szükséges Messerschmitt Me P2 állítható légcsavar beépítését csak 1944-től tervezték, de erre már nem került sor. A pilóta fekvő helyzete is számos problémát okozott, különösen a fontos ellenőrzőműszerek láthatósága tekintetében. Ezt egy tükör használatával oldották meg, ennek segítségével lehetett leolvasni a műszereket. A gépet végül csak 1943. elejére tudták befejezni, és ugyanezen év augusztusától próbálták ki.
TECHNIKAI ADATOK (Ba-349A)
- Méretek - fesztáv 9,37 m; hossz 6,07 m; magasság 2,35 m
- Súly: 940 kg (üresen) 1120 kg (harckészen)
- Személyzet: egy fekvő helyzetű pilóta a teljesen üvegezett kabinban
- Fegyverzet: nincs
- Motor: két 105 LE-s Hirth HM 500 négyhengeres léghűtéses függő sorosmotor
- Hatótávolság: nem ismert
- Teljesítmény: max. sebessége 247 km/h