Az amerikai hadsereg 1940-es felszólítására a felderítő oldalkocsis motorkerékpárok leváltására fejlesztette ki első összkerekes prototípusát a Willys-Owerland kisüzem. A felhívásra csupán három vállalat reagált, a Ford, a Bantam és a Willys-Owerland ajánlata közül legkedvezőbb ára miatt a legutóbbi nyert.
Az első, MA-szériából 1500 példány készült 1941 végéig, ebből csupán mintegy 30 darab maradt fenn. 1941 elején számos kisebb módosítás után született meg az addigi MA mo- dellből az MB változat, a háborús Willys-Jeep, melynek sorozatgyártása 1941 őszén indult meg. A nyitott, ajtó nélküli, 4x4 meghajtású, 60 LE-s járművet kiváló terepjáró-képesség és nagy üzembiztosság jellemezte. A szövetségesek a háború minden színterén sikerrel alkalmazták, 1941-től 1945-ig 368 714 darabot gyártottak belőle; ezekből a Szovjetunió 51 503 terepjárót kapott. A háború után a Willys átadta a gépet polgári felhasználásra Jeep CJ-2A néven.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 3,59 m; szélesség 1,57 m; magasság 1,74 m (tetővel)
- Súly: 1270 kg
- Személyzet: 1+3 fő
- Fegyverzet: az alap változatnál nincs
- Páncélzat: nincs
- Hatótáv: 360 km (úton)
- Motor: egy 60 LE-es "Go Devil" 2199 cm3 négyhengeres benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 103,5 km/ó