Mivel a Pz.Kpfw. I-est csak ideiglenes megoldásnak szánta a német hadvezetés és a len- gyelországi hadjárat során is gyengén szerepelt, ezért megkezdték fokozatos kivonását a hadrendből. Az így felszabaduló nagyszámú harckocsi alvázat pazarlás lett volna kiselej- tezni, tehát megpróbáltak alternatív felhasználási módokat keresni a jármű számára.
Ennek eredményeképpen a Panzerjäger I-es volt a Wehrmacht első páncélvadász típusa, amelyet számos más típus követett. A jármű első példánya 1940 márciusában készült el a berlini Alkett cég gyárában. Később a Skoda és a Daimler-Benz cégek is bekapcsolódtak a termelésbe, így a gyártás 1941 februári leállításáig 202 darab elavult Pz.Kpfw. I Ausf. B-t alakítottak át páncélvadásszá. A jármű alvázán szinte semmit sem változtattak: egyszerű- en a csak a torony helyére egy 47 mm-es PaK 36(t) löveget építettek.
TECHNIKAI ADATOK (Panzerkampfwagen I Ausf. B)
- Méretek - hosszúság 4,14 m; szélesség 2,06 m; magasság 2,25 m
- Súly: 6400 kg
- Személyzet: 3 fő
- Fegyverzet: egy 47 mm-es PaK 36(t) típusú löveg (eredetileg: Skoda 47 mm-es A-5 P.U.V. vz.36 típusú löveg)
- Páncélzat: 10-15 mm
- Hatótáv: 140 km
- Motor: egy 100 LE teljesítményű Maybach NL38TR típusú 6 hengeres benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 40 km/h