A meglehetősen egyszerű, nem behúzható futóművel ellátott felsőszárnyas gépet egy 1931-es kiírás alapján főleg afrikai, közel-keleti és indiai szállító és bombázó feladatokra tervezték. A Pegasus X csillagmotorral szerelt prototípus 1935 júniusában repült először; és 24 katonát teljes felszereléssel, vagy ennek megfelelő súlyú terhet szállíthatott.
Védelmi tűzereje elfogadható volt, és a külső felfüggesztési pontok igénybevételével bombázógéppé lehetett alakítani. 1939 márciusától 50 szériagépet állítottak szolgálatba, bár a típus ekkorra már igencsak elavultnak számított; de alkalmi szállítógépként nem- egyszer jó szolgálatot tett az észak-afrikai és a többi Földközi-tenger környéki hadszínté- ren. A világháború közepén a megmaradt repülőgépeket végleg kiselejtezték.
TECHNIKAI ADATOK (Bombay Mk I.)
- Hossz: 21,12 m
- Magasság: 5,93 m
- Fesztávolság: 29,18 m
- Hatótáv: 3590 km
- Személyzet: 3-6 fő
- Csúcsmagasság: 7620 m
- Szerkezeti tömeg: 6260 kg (max. felszálló tömeg: 9072 kg)
- Csúcssebesség: 309 km/h
- Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska az orrlövész tornyában, egy 0,303 mm-es forgatható géppuska a faroklövész tornyában. Lehetőség egy-egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska beépítésére kétoldalt a törzsön; 907 kg-os külső bombateher
- Hajtómű: két 1010 LE-s (753 kW) Bristol Pegasus XXII típusú, kilenchengeres csillagmotor