A II. világháború fegyverei, járművei

Bristol Bombay szállító/bombázó repülőgép

2017. október 19. - Habitus

A meglehetősen egyszerű, nem behúzható futóművel ellátott felsőszárnyas gépet egy 1931-es kiírás alapján főleg afrikai, közel-keleti és indiai szállító és bombázó feladatokra tervezték. A Pegasus X csillagmotorral szerelt prototípus 1935 júniusában repült először; és 24 katonát teljes felszereléssel, vagy ennek megfelelő súlyú terhet szállíthatott.

bombay_b-mk-i.jpg

Védelmi tűzereje elfogadható volt, és a külső felfüggesztési pontok igénybevételével bombázógéppé lehetett alakítani. 1939 márciusától 50 szériagépet állítottak szolgálatba, bár a típus ekkorra már igencsak elavultnak számított; de alkalmi szállítógépként nem- egyszer jó szolgálatot tett az észak-afrikai és a többi Földközi-tenger környéki hadszínté- ren. A világháború közepén a megmaradt repülőgépeket végleg kiselejtezték.

TECHNIKAI ADATOK (Bombay Mk I.)

  • Hossz: 21,12 m
  • Magasság: 5,93 m
  • Fesztávolság: 29,18 m
  • Hatótáv: 3590 km
  • Személyzet: 3-6 fő
  • Csúcsmagasság: 7620 m
  • Szerkezeti tömeg: 6260 kg (max. felszálló tömeg: 9072 kg)
  • Csúcssebesség: 309 km/h
  • Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska az orrlövész tornyában, egy 0,303 mm-es forgatható géppuska a faroklövész tornyában. Lehetőség egy-egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska beépítésére kétoldalt a törzsön; 907 kg-os külső bombateher
  • Hajtómű: két 1010 LE-s (753 kW) Bristol Pegasus XXII típusú, kilenchengeres csillagmotor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr7713019416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása