A francia repülőgépgyártás történetében az 1930-as évek eleje jelentette a fordulópon- tot, ekkor tették meg az első lépéseket abba az irányba, hogy lemondjanak a régimódi kétfedelűek (biplánok) gyártásáról, és – ha lassan is – áttérjenek a nagysebességű monoplánok rendszeresítésére. Így ez a Blériot-SPAD repülőgép lett a francia légierő utolsó kétfedelű vadászgépe.
Egy 1926-os kiírás alapján tervezett Blériot-SPAD S.91-es szuperkönnyű vadászgép közvet- len leszármazottjaként jött létre. Az új típuson elegáns, áramvonalazott burkolatot kapott a főfutó, de megmaradt a farokcsúszó. A típusnak meg kellett küzdenie vetélytársával, az egyfedelű Dewoitine D.510 vadászgéppel, de végül a francia légügyi minisztérium 60 darab – ekkor már erősen elavult – S.510 gépet is megrendelt. A Blériot- SPAD S.510C.I-esek 1936 elején álltak hadrendbe, de a világháború kitörésekor már csak korlátozott szolgálatban voltak.
TECHNIKAI ADATOK (S.510C.1)
- Hossz: 7,46 m
- Magasság: 3,72 m
- Fesztávolság: 8,84 m
- Hatótáv: 875 km
- Személyzet: 1 fő
- Csúcsmagasság: 10 500 m
- Szerkezeti tömeg: 1250 kg (max. felszálló tömeg: 1830 kg)
- Csúcssebesség: 372 km/ó, emelkedőképesség 4000 m-re 4 perc 31 mp alatt
- Fegyverzet: két 7,5 mm-es mereven beépített, előretüzelő géppuska a törzs tetején, két vagy négy 7,5 mm-es mereven beépített előretüzelő géppuska az alsó szárny alatti áramvonalazott gondolában
- Hajtómű: egy 690 Le-s Hispano-Suiza 12Xbrs típusú, 12 hengeres V-motor