A II. világháború fegyverei, járművei

Messerschmitt Me-323 'Gigant' nehéz szállítógép

2017. október 10. - Habitus

A Me-323 óriási méretű (300 m2 szárnyfelület, 43 tonna felszálló tömeg) szállítógép volt. Fejlesztését az Me-321 típusú vitorlázó szállító-repülőgépből kezdték. Először négy, majd a nem megfelelő teljesítmény miatt 6 darab 990 Le-s Gnöme-Rhöne 14R csillagmotorral gyártották. A sorozatgyártás 1942 májusában kezdődött, rakterében 120 főt, vagy 11 tonna tömegű terhet volt képes szállítani.

me323d1.jpg

Az orrésznél kialakított, a teljes törzskeresztmetszetet megnyitó nagyméretű tehertér-ajtó lehetővé tette gépjárművek berakodását. A 11 méter hosszú, 3 méter széles és magas raktérben könnyedén elfért két négytonnás teherautó, vagy egy 88 mm-es löveg, vontatóval, lőszerkészlettel és kezelőszemélyzettel együtt. Bár eredetileg öt 13 mm-es MG 131-es géppuska védte, alacsony sebessége és nagy mérete miatt igen sebezhetőnek bizonyult. Mindemellett a leginkább bevált nehézszállító lett belőle, korának Galaxy-ja, hiszen az egyetlen olyan német gép volt, amely akár egy önjáró tüzérségi löveget is szállíthatott. A két változatból – Me-321 tehervitorlázó és Me-323 nehéz szállítógép – összesen 350 darabot gyártottak, ami tekintélyes szállító kapacitást jelentett. Legelőször Észak-Afrika, majd a keleti front hadszínterein végeztek fontos szállítási feladatokat. 

TECHNIKAI ADATOK (Me-323)

  • Hossz: 28,21 m
  • Magasság: 9,60 m
  • Fesztávolság: 55,05 m
  • Hatótáv: 1100 km
  • Személyzet: 5 fő + 120 fő
  • Csúcsmagasság: 4035 m
  • Szerkezeti tömeg: 27 370 kg (max. felszálló tömeg: 43 050 kg)
  • Csúcssebesség: 285 km/h
  • Fegyverzet: 5 db 7,92 mm-es MG 15, 6 db 7,92 mm-es MG 34, 5 db 13 mm-es MG 131 géppuska és 1 db 20 mm-es MG 151 gépágyú 
  • Hajtómű: hat 990 Le-s Gnöme-Rhöne 14R (vagy 14 N48/49) csillagmotor 

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr1712949361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása