A világháború végső szakaszára már szánalmas állapotba került német hadiipar bámu- latra méltó teljesítménye volt a He-162. A program beindítását követően mindössze 69 nap kellett ahhoz, hogy 1944 végén a levegőbe emelkedhessen az első 30 prototípus.
Az elképzelés szerinti, a törzs tetejére helyezett sugárhajtóművel ellátott elfogóvadászt anyag- és időhiány miatt az azonnal rendelkezésre álló faanyagokból kellett gyártani. Ez a megmunkálás egyszerűsége és gyorsasága miatt is fontos volt, hiszen havi 4000 dara- bos sorozatot irányoztak elő. Több mint 240 darab He-162A sorozatgép el is készült, de azt az egyetlen alakulatot, amelynek a pilótái ezekkel a gépekkel repültek volna, mind- össze négy nappal a háború befejezése előtt állították fel. Ez talán szerencsésnek is mondható, mivel a gyenge anyagok és a képzetlen munkaerő miatt a He-162A szerke- zetével kapcsolatosan igen komoly kétségek merülhettek fel.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hossz 9,04 m; magasság 2,60 m; fesztáv 7,23 m
- Szerkezeti tömeg: 1663 kg
- Felszálló tömeg: 2605 kg
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: két 20 mm-es, mereven beépített gépágyú a pilótafülke alján a törzs két oldalán
- Motor: egy 800 kp-os (7,85 kN) BMW 109-003E-1/2 Sturm típusú gázturbina
- Hatótáv: 978 km
- Teljesítmény: max. sebessége 905 km/h; csúcsmagasság 12 100 m