Miután a jugoszlávok megrendelték – német és jugoszláv gyárakban elkészült mintegy 70 darab Gnöme-Rhöme 14N csillagmotoros – a Do-17M változatát, a Do-17K-t, a Dornier ki- dolgozta a típus exportra szánt változatát is. Az eredetileg svéd rendelés nyomán készült Do-215 – a többi Dornier modelltől eltérően – két DB-601 sorosmotorral épült, de az üzlet nem jött létre, a háború kitörése miatt egyetlen gépet sem szállítottak le.
Összesen 112 darab repülőgép készült el, bombázó és felderítő kivitelben. A kétmotoros, vállszárnyas, osztott vezérsíkú géptörzs orrában jó kilátást biztosító üvegezett gondolá- ban kaptak helyet a nagy teljesítményű kamerák és a személyzet. Két gépet a Szovjetunió vásárolt meg kísérleti célokra, majd 1942-ben a németek a keleti fronton hetet a Magyar Királyi Honvéd Légierőnek adtak át. A svédeknek szánt, DB 601A motoros repülőgépek a Do-215A-1, míg a szovjeteknek szállítottak a Do-215B-3j típusjelet kapták.
TECHNIKAI ADATOK
- Hossz: 17,79 m
- Magasság: 4,56 m
- Fesztávolság: 18,02 m
- Hatótáv: 2445 km
- Személyzet: 3 fő
- Csúcsmagasság: 7065 m
- Szerkezeti tömeg: 5780 kg (felszálló tömeg: 8800 kg)
- Csúcssebesség: 470 km/h
- Fegyverzet: két 7,92 mm-es előretüzelő géppuska a szélvédőben, egy vagy két forgatható géppuska az orrban, két 7,92 mm-es forgatható lefelé tüzelő géppuska az oldalablakokban, egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska a törzs tetején, egy 7,92 mm-es géppuska a törzs alján és 1000 kg-os bombateher zárt bombatérben
- Hajtómű: két 1100 LE-s Daimler-Benz DB 601Aa 12 hengeres soros motor