A II. világháború fegyverei, járművei

Blohm und Voss Bv-141 felderítőgép

2017. október 10. - Habitus

Blohm und Voss Bv-141-est harcászati felderítésre tervezték. A repülőgép szokatlan, aszimmetrikus formájáról volt nevezetes. A teljes egészében üvegezett pilótafülke a szárny jobb oldalára, míg a törzs, a motor és a vezérsíkok a bal oldalára került.

bv141-1.jpg

bv141-2e.jpg

Az első három prototípus 1938 februárjában repült először, majd öt nullszériás repülő- gép készült Bv-141A-0 jellel. A berepülések során rosszul szerepeltek, a 865 Le-s (465 kW) BMW 132N motor gyenge volt. A következő öt repülőgépet erősebb motorra tervezték át, Bv-141B-0 típusjellel. A gépeket 1941 őszétől, majd 1942 nyarától kísérleti jelleggel már bevetették Nagy-Britannia, majd a Szovjetunió ellen, de a késedelmes fejlesztés miatt a programot 1943-ban leállították. A típusból mindössze 38 darab állt szolgálatba.

TECHNIKAI ADATOK (Bv-141B-0)

  • Hossz: 13,95 m
  • Magasság: 3,56 m
  • Fesztávolság: 17,43 m
  • Hatótáv: 1900 km
  • Személyzet: 3 fő
  • Csúcsmagasság: 10 400 m
  • Szerkezeti tömeg: 4680 kg (felszálló tömeg: 6130 kg)
  • Csúcssebesség: 438 km/ó
  • Fegyverzet: két 7,92 mm-es mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke tetején, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a szintén forgatható törzsvégben és 200 kg-os bombateher a külső felfüggesztési pontokon
  • Hajtómű: egy 1560 Le-s (1163 kW) BMW 801A típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor

Blohm und Voss Bv-141 felderítőgép - részletesebben

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr4112947671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása