A II. világháború fegyverei, járművei

Blohm und Voss Bv-138 repülőcsónak

2017. október 10. - Habitus

A tengerészeti felderítő repülőcsónak prototípusa még mint Ha-138 repült, három Jun- kers Jumo 205D dízelmotorral. 1938-ban, amikor a Hamburger Flugzeugbaut (Hamburgi Repülőgépgyár) átvette a Blohm und Voss cég, a típust teljesen áttervezték. Ezután hat Bv-138A-0 repülőcsónak készült el, az első 1939 februárjában emelkedett a levegőbe.

bv138c1.jpg

A nullszériát 25 darab Bv-138A-1 típusú repülőcsónak követte, három 600 LE-s (447 kW) Jumo 205C-4-es fajtájú motorral, a gépek 1940 áprilisában léptek szolgálatba. A következő 6 darab Bv-138B-0 és 14 darab B-1 szerkezetét megerősítették, és nagyobb teljesítményű motorokat szereltek reájuk. A legfontosabb széria a Bv-138C-1 volt, 227 darab repülőcsónak készült el megerősített sárkánnyal és nagyobb tűzerejű védelmi fegyverekkel. A Bv-138M5 altípust aknakereső feladatokra használták.

TECHNIKAI ADATOK (Bv-138C-1)

  • Személyzet: 5 fő
  • Csúcssebesség: 285 km/ó
  • Hossz: 19,87 m - Magasság: 5,93 m - Fesztávolság: 26,97 m
  • Hatótáv: 4300 km
  • Csúcsmagasság: 5000 m
  • Szerk. tömeg: 11 770 kg (felszálló tömeg: 17 650 kg)
  • Fegyverzet: egy-egy 20 mm-es, forgatható gépágyú az orr- és a farlövész tornyában, egy 13 mm-es, forgatható géppuska a középső motor-gondola mögött, egy 7,92 mm-es géppuska a törzs jobb oldalán kialakított burkolatban és 300 kg-os bombateher
  • Hajtómű: 3 db 1000 LE-s Junkers Jumo 205D, 12 hengeres dízelmotor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr4012947627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása