A két egységből álló francia nehézcirkáló osztály névadó hajóját 1925-ben kezdték el építeni az Arsenal de Lorient-ben (Lorient, Franciaország). Alig egy év múlva, 1926-ban már vízre is bocsátották és 1926. december 3-án szolgálatba állították.
1940. június 22-én a francia kapituláció után lefegyverezték Alexandria kikötőjében, ahol – több más francia hajóval együtt – az angolok internálták. 1943. júniusában csatlakozott a Szabad-Francia erőkhöz, csakúgy, mint testvérhajója a Duquesne. A szövetségesek ezt követően mindkét hajót újrafegyverezték és szolgálatba állították, de gyenge páncélzatuk miatt komoly harci bevetésben nem vettek részt. 1948-ban mindkét egységet kivonták a szolgálatból és szétbontották őket.
TECHNIKAI ADATOK
- Vízrebocsátás: 1926.
- Vízkiszorítás: 10 000 t (üresen); 12 250 tonna (harckészen)
- Méretek: hossz: 190,7 m - szélesség: 19,3 m - merülés: 7,1 m
- Sebesség: 33,5 csomó
- Személyzet: 605 fő
- Hajtómű: 4 hajócsavar, 8+1 kazán, 4 Rateau-Chantiers de Bretagne gőzturbina - 120 000 LE
- Hatótávolság: 7400 km
- Fegyverzet: 8 × 204 mm-es (4×II-/50-m1924) ágyú; 8 × 75 mm-es (8×I-/50-m1922) ágyú; 8 × 37 mm-es (4×II-/60) és 12 × 13.2 mm-es (3×IV) légvédelmi gépágyú - 6 × 550 mm-es (2×III) torpedó-vetőcső + 2 repülőgép
- Páncélzat: övpáncél 50-60 mm, fedélzet 25 mm, tornyok 30 mm