Az Aquila, mint a 33 764 tonnás Roma nevű luxus személyhajó kezdte pályafutását. Az olasz haditengerészet 1941-ben lefoglalta, hogy átalakítsa az első olasz repülőgép-hordozóvá. A II. világháború során bizonyos modernizálásokon esett át, például erősebb gépeket kapott, továbbá egy nagyméretű második víz alatti gerincet, amelybe a stabilitás növelése végett cementet öntöttek.
1943 szeptemberében, amikor már majdnem elkészült, Olaszország kapitulációját követően Genovában a németek kezébe került. Olasz békaemberek 1945. április 19-én súlyosan megrongálták, hogy a németek ne használhassák fel záróhajóként. Az Aquila-t egy 51 repülőgépből álló repülőezred befogadására szánták, a turbináit pedig a be nem fejezett Silla és Emilio cirkálókból szerelték át. Az Aquila sohasem állt szolgálatba, 1951-ben lebontották.
TECHNIKAI ADATOK
- Vízrebocsátás: 1926
- Vízkiszorítás: 23 500 t (üresen), 28 810 tonna harckészen
- Méretek: hossz: 211,6 m - szélesség: 29,4 m - merülés: 7,38 m
- Sebesség: 32 csomó (59,3 km/ó)
- Személyzet: 1165 fő - 243 fő rep.személyzet
- Hajtómű: 4 csavartengely, 4 Belluzzo redukciós turbina - 151 000 LE
- Hatótávolság: 5 400 km
- Fegyverzet: 8 db 135 mm-es löveg, 41+10 db repülőgép
- Páncélzat: nem szerelték fel rá