A japán haditengerészet 1937-ben kiírt tenderére született meg a G4M-család első képviselője 1939-ben. Érdekesség, hogy a gyártó négymotoros megoldást javasolt, de a tengerészet ragaszkodott a kétmotoros géphez. Alapvető feladata a távolsági bombázás volt. A hatótávolság növelése érdekében lemondtak a védelmi fegyverzet egy részéről és a páncélozásról. Emiatt rengeteg gépet vesztettek az 1941-ben hadrendbe állt típusból.
A későbbiekben készültek torpedóvetésre alkalmas változatok, és zömmel ez a modell hordozta a Yokosuka MXY-7 ’Ohka’ kamikaze rakétát. Az amerikaiak által "Betty" néven emlegetett széria későbbi változatainál a keserű tapasztalatok nyomán megnövelték a védelmet. Ezeket a gépeket páncélozással is ellátták, ám ettől a hatótávolságuk jelentő- sen csökkent. A különféle típusváltozatokból megközelítőleg 2350 darab készült.
TECHNIKAI ADATOK (G4M2 Model 22)
- Hossz: 19,92 m
- Magasság: 6,01 m
- Fesztávolság: 24,99 m
- Hatótáv: 6059 km
- Személyzet: 7 fő
- Csúcsmagasság: 9144 m
- Szerkezeti tömeg: 8160 kg (üresen) (felszálló tömeg: 12 500 kg)
- Csúcssebesség: 438 km/ó, emelkedőképesség 8000 m-re 30 p 24 mp alatt
- Fegyverzet: két 7,7 mm-es forgatható géppuska az orrban, egy 20 mm-es forgatható gépágyú a toronyban a törzs tetején, egy-egy 20 mm-es forgatható, lefelé-hátratüzelő gépágyú a törzs két oldalán, egy 20 mm-es forgatható gépágyú a faroklövész tornyában és 800 kg-os torpedó- vagy bombateher
- Hajtómű: két 1800 Le-s (1342 kW) Mitsubishi MK4P Kasei 21 típusú, 14 hengeres kétsoros csillagmotor