Amikor Japán belépett a II. világháborúba, a Mitsubishi G3M már elavultnak számított, ám a típussal a kezdeti japán támadásokban elért, meglepő sikerek ezt meghazudtolták. Miután a repülőgépnek nem született megfelelő utódja, a "Nell"-ekkel teljes elavulásukig elsővonalbeli szolgálatot láttak el, minek következtében rengeteg gép elpusztult.
A G3M 1935 júliusában repült először. A típus a japán haditengerészeti légierő számára készült, a légifölény biztosítására a csendes-óceáni térségben. 1937-ben 34 db G3M1-est állították szolgálatba, de ezeket hamarosan kiszorították a G3M2 gépei (993 darab, erő- sebb motorral és nagyobb üzemanyagtartállyal) és a G3M3-asok (még erősebb motorral és még nagyobb befogadóképességű üzemanyagtartállyal). Néhány repülőgépet L3Y jelű, fegyveres szállítógéppé alakítottak át. A fenti ábrán a Takao Kokutai 21. Sentai egység G3M3 gépe látható, amely 1941 márciusában Hanoiban állomásozott.
TECHNIKAI ADATOK (G3M2)
- Hossz: 16,42 m
- Magasság: 3,69 m
- Fesztávolság: 25,07 m
- Hatótáv: 4380 km
- Személyzet: 7 fő
- Csúcsmagasság: 9150 m
- Szerkezeti tömeg: 4965 kg (felszálló tömeg: 8000 kg)
- Csúcssebesség: 373 km/h
- Fegyverzet: egy 20 mm-es, forgatható gépágyú a lövésztoronyban a törzs tetején, egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a törzs aljába behúzható lövészteknőben, és 800 kg-os bombateher
- Hajtómű: két 1075 LE-s Mitsubishi Kinsei 41, 42 vagy 45 típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor