A Caudron cég az egyre növekvő légiforgalomra tekintettel fejlesztette ki a korszerű, alsószárnyas Goéland repülőgépet. C.440-es típusjellel 1934-ben emelkedett először a levegőbe, két 220 Le-s (164 kW) Renault Bengali-Six típusú motorral. A C.441-esekbe hasonló teljesítményű, Renault 6Q-01 motorok kerültek. A C.441-esek szárnyát módosították, külső részén megnövelték.
Az új szárnyat a Renault 6Q-00/01 motorral ellátott C.444-esen és a C.445-ösön is megtartották. A C.445 mind polgári, mind katonai célokra használták. A francia légierő a C.445M-et könnyű szállítógépként, valamint futár- és iskolagépként rendelte meg, kissé módosított, üvegezett orrú változatát pedig bombázókiképzéshez. A Goélandok különféle típusaiból 1702 repülőgép készült, ebből 404 darab C.445M volt. 1940 júniusában több repülőgép eljutott Nagy-Britanniába is, ahol a szabad franciák lotharingiai keresztes felségjelet festettek rájuk.
TECHNIKAI ADATOK (C.445M)
- Hossz: 13,80 m
- Magasság: 3,53 m
- Fesztávolság: 17,60 m
- Szerkezeti tömeg: 2300 kg
- Felszálló tömeg: 3500 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: - nincs -
- Hajtómű: két 220 LE-s {164 kW) Renault 6Q-00/01, vagy -08/09 típusú, hathengeres, függőhenger-soros motor
- Hatótáv: 1000 km
- Teljesítmény: max. sebessége 300 km/h; csúcsmagasság 5670 m